Første faktura

Du vil få første faktura rett i nettbanken din med eFaktura dersom du har aktivert det. Hvis dine eFakturaer vanligvis kommer opp i Vipps, så vil du også finne vår faktura her. Om vi ikke får sendt den som eFaktura, vil du få den på epost/post.

Fakturaen vil du motta mellom 6.-10. hver måned, med forfall på 14 dager. Etter at du har mottatt fakturaen så har du mulighet til å sette opp avtalegiro. Dette gjøres i nettbanken din, og deretter vil fremtidige betalinger gå automatisk.

Nettleie

Nettleien kommer på egen faktura fra nettselskapet i ditt område. Grunnen til at vi ikke har samfakturering i dag, er fordi det er veldig kostbart. Det som er smart da, er å sette både fakturaen fra oss og nettleien på avtalegiro så går det automatisk.

Avtalegiro

I de aller fleste nettbanker blir du spurt om du ønsker å opprette en AvtaleGiro-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen og du får beskjed når avtalen trer i kraft. Du må da betale tilsendt regning på mail, post eller i appen inntil avtalen aktiveres. Hvis du ikke får spørsmål om avtalegiro anbefaler vi at du tar kontakt med nettbanken din for videre hjelp.

Andre alternativer

Hvis du ikke ønsker å motta eFaktura i nettbanken din, kan du kontakte vårt kundesenter så sender vi deg faktura på mail eller i posten.

Forfall og purring

Etter mottatt faktura så er det 14 dager forfall, som vil si at du har 14 dager på å betale. Hvis vi ikke har mottatt betaling innenfor tidsfristen så sender vi deg en melding for å minne det på deg. Vi tenker det er bedre enn å sende deg en ny faktura med purregebyr!

Flere boliger

Har du registrert flere boliger hos oss så vil du få en samlet faktura med alle boligene. Selv om det er en samlet faktura, vil du kunne se forskjellen på målerne på side 2 av fakturaen.

Hvordan er fakturaen beregnet?

Forbruket blir beregnet basert på det forbruket du har i hver av døgnets timer. Det blir dermed ikke beregnet på en gjennomsnittspris, så selvom du f.eks har brukt like mye strøm som naboen kan din faktura bli dyrere eller billigere fordi strømmen er brukt i ulike timer.

Feil forbruk

Usikker på om forbruket ditt er feil? Vi får tilsendt dine måleverdier fra nettselskapet ditt. Skulle verdiene være feil vil disse korrigeres til din neste faktura. Du vil altså aldri betale for mer enn det du akkurat har brukt. Har du spørsmål om avregninger eller annet om forbruk? Ta kontakt med netteier.

Ikke funnet svaret enda?

Dersom det skulle være noe uklart kan du alltids kontakte vårt kundesenter. De svarer på chat 09-17 i hverdager, men du kan alltid sende oss en mail på [email protected]!

Fant du svaret?